Λίγες μόλις ώρες μετά τις σαρωτικές αυξήσεις τιμών που ανακοίνωσε η Apple σε MacBooks και iPads, η Microsoft επιβεβαίωσε ότι ακολουθεί τον ίδιο δρόμο, αυξάνοντας σημαντικά τις τιμές των κονσολών Xbox. Η εταιρεία απέδωσε την απόφαση στη ραγδαία άνοδο του κόστους μνήμης και αποθηκευτικών εξαρτημάτων, ένα πρόβλημα που πλέον επηρεάζει ολόκληρη τη βιομηχανία τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τη Microsoft, από την 1η Αυγούστου το Xbox Series S με αποθηκευτικό χώρο 512GB θα ακριβύνει κατά 100 δολάρια, φτάνοντας περίπου τα 500 δολάρια. Η έκδοση με 1TB θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, ενώ το βασικό Xbox Series X θα ξεκινά πλέον από περίπου 750 δολάρια. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το Xbox Series X των 2TB, που είχε παρουσιαστεί το 2024, αποσύρεται από την αγορά.
Σε ανάρτησή της, η Microsoft παραδέχθηκε ότι είχε ήδη αυξήσει τις τιμές των Xbox τον περασμένο Οκτώβριο κατά 20 έως 70 δολάρια στις ΗΠΑ, ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστούν νέες ανατιμήσεις. Ωστόσο, όπως ανέφερε, οι τιμές μνήμης και αποθηκευτικών chips έχουν αυξηθεί πάνω από 2,5 φορές και η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο έως το 2027.
Το βασικό πρόβλημα φαίνεται να συνδέεται με την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης. Κατασκευαστές μνήμης όπως η Micron και η SK Hynix δίνουν πλέον προτεραιότητα στην παραγωγή εξαρτημάτων υψηλών επιδόσεων για AI υποδομές και GPUs εταιρειών όπως η Nvidia. Η αυξημένη ζήτηση έχει προκαλέσει σοβαρές ελλείψεις και μεγάλη άνοδο τιμών, επηρεάζοντας όχι μόνο κονσόλες αλλά και smartphones, tablets και υπολογιστές.
Η Microsoft υπογράμμισε ότι οι κονσόλες επηρεάζονται περισσότερο από άλλες κατηγορίες συσκευών, καθώς παραδοσιακά πωλούνται με πολύ μικρό περιθώριο κέρδους ή ακόμη και κάτω από το κόστος παραγωγής. Σε αντίθεση με smartphones ή laptops, οι εταιρείες βασίζονται κυρίως στις πωλήσεις παιχνιδιών και συνδρομών για να αποκομίσουν κέρδη.
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν ότι η κρίση στην αγορά ημιαγωγών και μνημών περνά πλέον απευθείας στους καταναλωτές. Μετά την Apple και τη Microsoft, αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας θα προχωρήσουν σύντομα σε αντίστοιχες αυξήσεις τιμών.
Η αντίδραση της αγοράς ήταν άμεση: η μετοχή της Microsoft υποχώρησε κατά 3,5%, ενώ η Apple κατέγραψε ακόμη μεγαλύτερη πτώση, αγγίζοντας το 6,1%.





